Weryfikacja projektów 2024
Weryfikację złożonych projektów zadań do realizacji przeprowadzi Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego Miasta Tarnowskie Góry powołany przez Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry. Zespół opracuje i przedstawi dla każdej grupy, w tym ogólnomiejskiej jedną listę zadań zaproponowanych do realizacji przez Wnioskodawców.
Złożone projekty zostaną zweryfikowane pod względem formalnym oraz merytorycznym.
Weryfikacja formalna
Weryfikacja formalna projektu zadania będzie polegała na sprawdzeniu:
- terminu złożenia formularza,
- poprawności i kompletności wypełnienia formularza,
- zgodności proponowanego zadania z limitem przeznaczonych środków finansowych
- możliwości realizacji zadania w określonym czasie (w ciągu jednego roku budżetowego)
Weryfikacja merytoryczna
Dla każdego projektu, który uzyskał pozytywną ocenę formalną zespołu prowadzi się weryfikację merytoryczną poprzez uzyskanie opinii i uzgodnień z wydziałów merytorycznych oraz jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie:
- zgodności proponowanego zadania z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego,
- praktycznych możliwości realizacji zadania
- kosztów przedsięwzięcia,
- zgodności z przyjętymi programami i strategiami miejskimi oraz zadaniami gminy,
- ogólnodostępności,
- dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W razie niejasności co do treści proponowanego Zadania Zespół powinien:
- skonsultować się z wnioskodawcą w celu uzupełnienia braków w zgłaszanej propozycji zadania i wyjaśnienia wątpliwości dotyczących zadania,
- dokonać korekty i modyfikacji zadania, z poszanowaniem oryginalnej formy, w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów prawa oraz zasad celowego i racjonalnego wydawania środków publicznych, po poinformowaniu Wnioskodawcy.
Wszystkie projekty, które przeszły pozytywnie etap weryfikacji przechodzą do kolejnego etapu - głosowania. Ich wykaz dostępny będzie na naszej stronie.
Projekty, które nie uzyskały pozytywnej weryfikacji oraz nie zostały poprawione przez Wnioskodawcę w określonym terminie zostaną odrzucone.
Odwołanie od decyzji Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego Miasta Tarnowskie Góry
W terminie 7 dni od daty publikacji listy propozycji zadań do BOTG w danym roku Wnioskodawca, którego projekt został odrzucony ma prawo zwrócić się pisemnie do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach o ponowną weryfikację projektu, składając umotywowane odwołanie. Komisja w terminie nie przekraczającym 21 dni od otrzymania odwołania rozpatrzy odwołanie. W razie uwzględnienia odwołania zadanie zostanie dopisane do listy projektów przyjętych pod głosowanie.